Sivut

torstai 6. marraskuuta 2014

Maailman noloin kirja?

Onko sinulla noloja kirja-ihastuksia? Luetko joitain kirjoja salaa? Luetko kirjoja joita et kehtaa tunnustaa lukevasi tai joista et ainakaan bloggaa? Käsi rohkeasti ylös!

(Näin kirjamessujen jälkimainingeissa on hyvä kaivaa luurangot kaapista ja tuulettaa niitä.)

Yksi suosikki levähdyspaikoistani.
(Kuvassa näkyvän tunturin päällä olen tanssinut ripaskaa ja
lukenut Eve Hietamiehen Tarhapäivää.)


Minulla on. Monia.

Nyt seuraa tunnustus: minä luen Raamattua. Säännöllisesti. (Innolla odotan kuinka monta lukijaa minulla on vielä tämän postauksen jälkeen...)

Se on ollut itse asiassa syy blogini hiljaisuuteenkin.

Lempikirjani. 

Nyhtänkölijät, Pelot, Kyröt ja Rimmiset eivät olisi voineet kiinnostaa pätkän vertaa, vaikka niistä pidänkin.

Miksi?

Kun aikaa on hyvin rajallisesti, on ihanaa lukea jotain sellaista, mikä rauhoittaa ja antaa sisäistä voimaa, energiaa, iloa, tyyntä mieltä ja rakkautta kanssa ihmisiä kohtaan.

Minulle Raamattu on sellainen kirja. Tämä voi kuulostaa hassulta, tai peräti omituiselta, mutta minulle Raamattu on kirja, joka auttaa jaksamaan ja josta ammennan energiani, iloni, voimani, rakkauteni, sisäisen tyyneyteni, rohkeuteni ja viisauteni.


Tiesitkö, että tämän tien päässä on muumilaakso Halti?
Kuva Norjan puolelta, otettu juhannuksen aikoihin.
Näissä maisemissa sielu lepää... 

Kun mieheni löysi puhelimeeni ilmaisen, ei-mainoksia tarjoavan Raamattu-appsin, olin innoissani. Nyt voin lukea Raamattua aamu- ja iltapäiväruuhkissa, kaupan kassajonossa, vessassa ja vaikka kesken tylsän luennon!

Harmi vain, ettei kyseisen appsin kautta voi lukea lempiraamatunkäännöstäni, Raamattu kansalle-raamatunkäännöstä. Se on ainoa suomenkielinen raamatunkäännös, jota voi lukea kuin laadukasta historiallista romaania. Kokeilkaapa vaikka!

Tämä ei ole maksettu mainos.

Niinpä Robert Robertsin 100 vuotta sitten kehittelemän lue koko Raamattu 365-päivässä-raamatunlukusuunnitelman (joka löytyy myös kyseisestä Raamattu-appsista) olen säästänyt iltaan tai vapaa-aamujen hiljaisiin tunteihin. Silloin kaivan Raamattu kansalle-käännöksen ja käperryn sohvan nurkkaan. Luen, luen ja luen. Unohdan usein muun maailman. On vain minä, Raamattu ja Jumala. Minulle pyhä hetki. Näissä hetkissä vuodatan iloni, suruni ja huoleni Jumalalle ja vietän laatuaikaa Luojani kanssa. Minulle nämä hetket antavat paljon. On ihanaa, kun on joku minua suurempi, joka kuuntelee, välittää ja rakastaa minua - juuri tällaisena kuin minä olen. Hän rakastaa sinuakin.

(Kyllä minä muitakin kirjoja aion lukea ja luen. Älkää huolestuko.)

Mitä kirjaa sinä et uskalla tunnustaa lukevasi?

Näillä rinteillä on ihana kiipeillä ja opetella boulderointia.
Minusta tuo vuori symboloi hyvin myös
noloutta ja omien ennakkoluulojen voittamista!  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti