Sivut

torstai 25. syyskuuta 2014

Yöpöydällä on myös Twitterissä!

Viime yönä perustin Yöpöydällä-blogille oman twitter-tilin ja tuskailin valehtelematta 2,5 tuntia miten saisin asennettua twitter-kuvakkeen blogiini. (Tai miksi sitä ikinä kutsutaankaan) Tunsin itseni yhtä idiootiksi, vanhanaikaiseksi, ikääntyneeksi ja tyhmäksi kuin Bridget Jones Helen Fieldingin Mad about The Boy-kirjassa.

"Tajuan, että Twitterillä on minuun huono vaikutus: tarkkailen koko ajan, montako seuraajaa minulla on, nolostelen ja kadun aina twiitattuani ja tunnen syyllisyyttä, ellen raportoi jokaisesta pienestäkin elämäni tapahtumasta seuraajille ja kadota osaa heistä heti sen takia."

En tajua miten rakkaalla, ja ah-niin-ihanalla, Bridget Jonesilla on 698 seuraajaa? Tunnustan: olen hieman kateellinen, vaikka hän onkin vain pahainen romaanihenkilö. (Saan kohta varmaan vihapostia...)

"Kello 07.06 Muistin juuri, että olen Twitterissä. Mahtava itsetunnon buusti! Olen osa valtaisaa sosiaalista vallankumousta ja nuori. Eilen illalla en vain antanut sille tarpeeksi aikaa! Ehkä minulle on yön kuluessa ilmaantunut tuhansia seuraajia! Miljoonia! Minut tunnetaan kautta maailman. Pakko mennä heti paikalla katsomaan, miten monta seuraajaa on tullut!!

Kello 07.10 Aha. 

Kello 07.11 Ei vieläkään seuraajia."

Elämä jatkuu entiseen tapaan myös täällä blogimaailmassa, älkää pelätkö. Mutta twitterin kautta voi seurata reaaliaikaisia kuulumisiani ja luvun alla olevien kirjojen lukemista. Lisäksi otan vastaan myös sitä kautta palautetta ja lukutoiveita.

Bridget Jonesin sanoin: "Voisitko seurata minua Twitterissä?"

(Lupaan etten twiittaile kännissä niinkuin Bridget Jones.)

Klikkaa oikeassa reunassa olevaa linnunkuvaa. (Kiitos asennusohjeista kuuluu Outi Lammille!)

Nyt tämä twiittilintu pyrähtää lenkille.

Illanjatkoja!

Toivottelee,

Ilona

ps. kursivoidut lainaukset ovat luonnollisesti kirjasta: Fielding, Helen: Mad about The Boy. Otava. 2013.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti